Monday, February 23, 2009

ANAK SETAN

Anak pengasuh disyaki cabul bayi

BERITA HARIAN Isnin, 23 Februari 2009 / 28 Safar 1430

KUALA LUMPUR: Seorang budak perempuan berusia setahun yang sering menangis setiap kali berada di rumah pengasuhnya, dipercayai dicabul anak lelaki pengasuh berkenaan sejak beberapa minggu lalu sehingga pendarahan pada kemaluannya. [+]

( Ibu mangsa mendakwa beliau percaya perbuatan itu dilakukan anak lelaki pengasuh itu yang berusia 26 tahun di rumah mereka di sebuah flet berhampiran Stesen LRT Sentul Timur.

Katanya, perubahan sikap anaknya itu terjawab apabila beliau mengesan pendarahan pada kemaluannya selepas diambil dari rumah pengasuh berkenaan pada jam 7 petang Rabu lalu.

"Sebaik menyedari ada pendarahan, saya segera menghubungi pengasuh itu yang sudah menjaga anak saya selama tujuh bulan. "Bagaimanapun, pengasuh itu mendakwa anak saya tidak cedera ketika di rumahnya.

"Berikutan itu, saya segera membawa anak ke klinik berhampiran sebelum doktor meminta saya merujuk anak ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) kerana mengesyaki ada kesan penderaan seksual, " katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau berkata, doktor di HKL mengesahkan anaknya dicabul dan percaya budak perempuan itu dicabul lebih daripada sekali sejak beberapa minggu lalu berdasarkan kesan kecederaan pada kemaluannya. )

Saya amat terguris bila membaca berita ini. Seorang bayi berusia setahun yang baru hendak mengenal persekitaran dicabul oleh seorang berumur 26 tahun. Hanya ANAK SETAN yang layak digelarkan kepada manusia yang sanggup melakukan perbuatan yang tidak sanggup dilakukan oleh seganas-ganas haiwan ini.

Generasi apakah yang kita lahirkan ini? Di mana undang-undang? Perkara sebegini sepatutnya dianggap amat serius oleh pihak penguasa undang-undang dan diberikan TOP PRIORITY dalam siasatan kerana ini membabitkan generasi pewaris kita. Generasi pewaris kita mestilah diberikan pendidikan dan asuhan sempurna dan setiap unsur yang menjadi duri dalam pembentukan ummah perlu dikerat dan cabut akar umbinya.

Tibalah masanya undang-undang keras sepertimana undang-undang Anti Dadah perlu diperkenalkan dan dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh. Manusia seperti ini tidak wajar dibenarkan hidup. Perlu diingat juga bahawa mana-mana jantan yang tidak mampu menjaga anu nya dengan baik perlu di kasi supaya anu nya yang tidak mampu dijaga tidak merosakkan masyarakat.

Kita sudah muak dan terlalu jijik membaca berita semacam ini. Jika undang-undang tidak mampu membanterasnya, biarkan sahaja masyarakat menghukum dengan sekeras-kerasnya. Saya ingin mencadangkan Skuad Vigilante Ahli-ahli Silat Bertauliah ditubuhkan di bawah kendalian Guru Silat terkenal dan dihormati seperti Mahaguru Omardin dan lain-lain yang setarafnya untuk menjalankan kerja pembanterasan ini dengan pengawasan pihak polis.

4 comments:

husni said...

Manusia skg ni sangat xubah sept binatang....akal tidak dapat digunakan sepenuhnya shgga amanah yang telah diberikan telah di dikhianati dengan sekejam2 nya...kenapa dunia ni skang...

Gukita said...

Terima kasih whose untuk komen saudara. Baru-baru nih kita mendengar berita tentang seorang pelajar dibelasah oleh sekumpulan pelajar juga di luar sekolah sehingga koma dan membawa maut.... Generasi apakah yang sedang dilahirkan sekarang... Takutlah akan kemurkaan Allah yang akan menimpa bukan sahaja pembuat maksiat tetapi seluruh masyarakat...

wahida said...

mak die pi mana masa budak ni buat kat bby nih??
ni saya nak cakap, anak sedara saya umur 9 tahun dok kat umah bby sitter...boleh bby sitter nih suh si kenit ni pulak yg bbysit baby lain kat umah die..sedang die senang lenang pi kedai sambil bergosiip dengan jiran2 kat kedai.
baby sitter now pon dah kurang ajar jugak.tak kurang yg kasi ubat batuk kat anak. logikla kalo die boleh bela budak sampai 6-7 org dalam umur yang pelbagai.

hati2 la ngan manusia jenis ni.

Gukita said...

Doc,
Itu juga persoalan pertama yang terbayang bila membaca berita tersebut.. Jadi kena hati-hati bila menggunakan khidmat orang lain ketika anak-anak sedang membesar kerana pada masa ini anak-anak perlukan kasih sayang dan tunjuk ajar secara terbaik untuk pembentukan diri yang sihat..